Jornada amb Jordi Musons i David Atzet
El 6 de maig de 2025 es va dur a terme, al Llatzaret de Maó, una jornada formativa adreçada a equips directius sota una pregunta tan essencial com provocadora: què vol dir realment tenir docents formats al centre?. Una trobada pensada per reflexionar col·lectivament sobre el lideratge pedagògic i el paper estratègic de la formació permanent dins del projecte educatiu de centre.
La jornada va comptar amb les ponències de David Atzet, docent i pedagog de l’Institut Cardener, i Jordi Musons, director de l’escola Sadako de Barcelona, dues veus referents en el lideratge educatiu i la transformació dels centres.
David Atzet va obrir la sessió amb una proposta honesta i radical: cal entendre la formació no com una suma d’accions aïllades, sinó com un procés de transformació que ha de partir d’una mirada comuna i d’un compromís compartit. Des del seu propi projecte, va compartir com han situat l’autonomia, la responsabilitat i la felicitat de les persones al centre del desenvolupament professional.
Per la seva banda, Jordi Musons va posar l’accent en el valor estratègic de la formació docent quan aquesta es vincula amb el PEC (Projecte Educatiu de Centre). Va exposar com l’escola Sadako ha fet de la formació una palanca de canvi real, estretament connectada amb el lideratge distribuït, la cultura col·laborativa i la millora dels resultats educatius.
A més de les ponències, la jornada va oferir espais de reflexió entre iguals on cada equip va poder analitzar la situació del seu centre i esbossar línies d’acció futures, entenent la formació com una eina al servei del projecte i no com una resposta a la inèrcia o a l’oferta externa.
Amb una metodologia participativa i un marc d’exigència amable, aquestes jornades han deixat clara una idea: tenir docents formats no és tenir docents que han fet cursos, sinó tenir equips que pensen junts, aprenen junts i construeixen escola junts.