
Línia estratègica
PQ 2024 1 Metodologies i avaluació competencials i inclusives
Destinataris
- Equips directius
- Professorat de tots els nivells educatius
Criteris de selecció
Si el nombre de sol·licituds supera el de places oferides, els criteris de selecció seran, per aquest ordre:
- L’ordre de preferència que figura a l’apartat de DESTINATARIS.
- L’ordre d’inscripció.
Objectius
- Facilitar la implementació del nou currículum.
- Aprofundir en el procés de creació d’entorns d’aprenentatge competencials.
- Compartir experiències fomentant el debat crític.
- Crear espais de reflexió per analitzar la pràctica docent dins del paradigma del nou currículum.
Continguts
- Visualització del documental “Most likely to succeed” sobre els centres educatius High Tech High dels EUA.
- Cinefòrum amb la participació de les persones ponents convidades.
- Tallers participatius per fomentar la reflexió i el debat.
- Conferència de clausura.
Metodologia
- Activa, participativa i cooperativa.
- Es combinarà la intervenció de les persones convidades amb la feina per equips cooperatius dels participants.
Lloc
- Illa Llatzaret, Port de Maó
- S’ofereix servei de transport gratuït d’autobús i vaixell
Horari
- Dia 8 de juliol de 10 a 18.30 h
- Dia 9 de juliol de 10 a 13.30 h
- L’accés a aquesta activitat formativa està subjecte als horaris de transport.
Inscripció
Podeu fer la inscripció de dia 9 a dia 26 de juny de 2022 de la manera següent:
- Entrau al Portal del personal https://www.caib.es/pfunciona. El professorat que no disposi de compte d’usuari, no podrà accedir al Portal del Personal. Al menú principal de l’esquerra trobareu Formació dels DOCENTS. Clicau Sol·licitud cursos i seleccionau CEP DE MENORCA.
- Us sortirà la llista de totes les activitats. Clicau a l’apartat INSCRIU-TE de l’activitat i emplenau tots els camps del formulari de la sol·licitud. Actualitzau les dades d’acord amb la vostra situació actual si s’escau, especialment el centre de destinació, el correu electrònic i el telèfon (millor un mòbil) ja que seran les dades de contacte per gestionar la inscripció i la llista d’espera.
- La llista d’admesos provisional es publicarà dia 27 de juny de 2022. Podreu consultar si heu estat admesos cercant aquesta activitat al Portal del personal, al menú de l’esquerra Formació dels DOCENTS, Sol·licitud cursos seleccionant CEP DE MENORCA. La llista d’espera, si s’escau, es publicarà també a la mateixa pàgina.
- Una vegada que hagi sortit la llista, si estau admesos, cal confirmar la vostra assistència de dia 27 a dia 28 de juny de 2022 a l’apartat Confirma cursos, dins del menú Formació dels DOCENTS. La no confirmació dins aquest termini implicarà la pèrdua de plaça.
- La llista d’admesos s’actualitza automàticament en confirmar la inscripció.
- Si les places no s’han cobert amb els confirmats es telefonarà a les persones que estiguin a la llista d’espera per estricte ordre de preferència, fins que s’ocupin les places lliures.
IMPORTANT: Una vegada confirmada l’assistència, si una persona no pot assistir a la formació ha de notificar-ho al coordinador, per correu electrònic, abans de l’inici de l’activitat. En cas contrari, les sol·licituds que aquesta persona faci per participar a altres formacions, durant el mateix curs escolar, passaran al final de la llista de sol·licituds.
PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS: la tramitació d’una sol·licitud d’inscripció a una activitat formativa implica el següent tractament de dades personals: https://www.caib.es/govern/rest/arxiu/4784452.
Avaluació i certificació
- Haver participat al 100% de les sessions.
Coordinació i informació
- Equip pedagògic:
- Caterina Antonio, Miquel Mariano, Joan Forcada, Josep Piris, Rosa Camps i Chinca Pujol.
- Més informació a: https://cepmenorca.caib.es/jornades-cep-de-menorca/
- Les persones admeses a les Jornades rebran un formulari al seu correu electrònic per reservar el servei de transport i catering.
Formados
- Blanca Amengual Pieras: Llicenciada i doctora en Biologia per la Universitat de Barcelona. He treballat en diferents centres de recerca com l’Institut Pasteur de París i el Parc Científic de Barcelona. La meva línia de recerca ha estat la genètica molecular aplicada a les zoonosis emergents. He publicat articles científics i de divulgació sobre els Lyssavirus europeus i he participat en congressos nacionals i internacionals. Al llarg de la meva trajectòria professional he combinat l’activitat docent amb la recerca. Actualment soc professora de l’àmbit cientificotecnològic i directora de l’Institut Angeleta Ferrer de Barcelona.
- Betlem Cuesta Cremades: Vaig estudiar Filosofia amb el desig de ser professora de secundària. Durant els més de deu anys que porto a l’aula he acompanyat els joves en diferents àmbits de coneixement, però sobretot he après moltíssim!
He tingut la sort de formar part de projectes educatius que han apostat fort per una visió de l’aprenentatge més globalitzada, més enfocada a l’acció, a la resolució de problemes i reptes i a la reflexió.
Actualment formo part de l’equip docent i directiu de l’Institut-Escola Les Vinyes de Castellbisbal on aprenc enormement. També formo part de l’equip impulsor del betacamp, una experiència d’aprenentatge entre iguals que m’ha donat immenses alegries. He acompanyat diferents equips docents en processos de transformació (Consorci d’Educació de Barcelona, Rosa Sensat) i he fet moltes formacions relacionades amb estratègies i metodologies concretes, com ara l’ABP. - Clàudia Cullell March: Llicenciada en Física per la Universitat de Barcelona. He treballat quatre anys a l’Hospital Clínic de Barcelona fent recerca en neuroimatge. Deu anys d’experiència docent a secundària i batxillerat. Actualment, soc la cap d’estudis de l’Institut Angeleta Ferrer, centre de nova creació.
- Boris Mir Pons: Professor d’educació secundària, formador de docents a l’Institut STEAM Angeleta Ferrer de Barcelona. Twitter: @lamirada. boris.lamiradapedagogica.net
- Andrea Richter Boix: Soc professora. M’agrada acompanyar els i les adolescents en el seu procés de creixement i aprenentatge, per això m’interessen les propostes educatives amb mirada globalitzada, centrades en l’acompanyament i que promouen l’acció. Des del 2019 em sento molt a gust formant part de l’equip de l’Institut Ca n’Oriac. També soc membre de l’equip impulsor del betacamp.
- Pere Royo Urgellés: Parella, pare, fill, germà… professor de ciències, de projectes i del que calgui. Faig de coordinador de projectes a l’Institut-Escola Les Vinyes de Castellbisbal. Company d’aventures @EduWikiLab, @betacamp, @hightechhigh i en altres formacions i saraus. Com els meus companys, crec fermament que APRENDRE IMPORTA! La clau és què, per a què i com. Si volem el seu aprenentatge, ens cal la seva emoció.
- Marta Torelló Navarro: L’escola sempre ha estat per a mi un espai d’enriquiment com a persona i ciutadana. Filla de mestra, vaig començar a estudiar Filosofia mentre se’m despertava la vocació d’educadora. Els meus primers passos van anar molt lligats a l’educació en el lleure d’on, després de molts anys d’esplai, vaig descobrir la importància del desenvolupament de rols actius en qualsevol situació d’aprenentatge, així com la del vincle i la generació d’espais segurs i oberts com a elements imprescindibles. Vaig tenir la sort de treballar com a educadora en centres oberts i com a docent d’alfabetització d’adults nouvinguts, contextos en els que la mirada es va ampliar cap a l’atenció personalitzada i l’educació inclusiva.
La meva experiència com a docent de secundària comença l’any 2020. Directament aterrada a l’IE Les Vinyes, vaig trobar-me amb el context idoni per començar les meves primeres intervencions educatives a secundària amb sentit. Per a mi, l’aula és un espai de possibilitats i realitats absolutes i concebo la meva tasca com la de dissenyar i facilitar necessitats d’aprenentatge que retornin a les alumnes l’estatus actiu d’aprenent. Crec que la transformació de la secundària exigeix situar l’alumnat en l’àmbit de la creació, un encàrrec transcendent que justifiqui la necessitat d’aprendre amb profunditat alguna cosa i que aquesta cosa tingui sentit en el món en el qual viu.
Poder acompanyar les joves en processos com aquests, observar com la seva visió del món es transforma, com volen prendre’n part activa d’aquesta transformació, i fer-ho acompanyada de professionals que comparteixen aquesta visió, em fan aprendre (significativament, també!) les diferents dimensions a què s’obre la transformació educativa. - José Luis Tourón Rivadulla: Soc professor a l’Escola Virolai de Barcelona, faig de cap d’Àrea de Ciència i Tecnologia i de coordinador TAC del centre. Vaig participar en diversos projectes europeus relacionats amb l’aprenentatge per projectes i el moviment maker. Durant l’any 2019 vaig visitar l’escola High Tech High de San Diego (EUA) per observar la forma de treballar del centre que és referència en la metodologia ABP (Aprenentatge Basat en Projectes). A l’Escola Virolai formo part dels equips de disseny de projectes de segon cicle d’ESO i participo com a formador del professorat en ABP i STEAM.
Àrea
Totes
Modalitat
Activitat puntual de formació